Odpowiedzi

  • Nano
  • Rozwiązujący
2009-11-22T10:19:40+01:00
1. Wybuchy wojny Trojańskiej.
2. Powrót do domu po zwycięstwie nad Troją.
3. Zniszczenie statków przez burzę.
4. Kraj Lotofagów.
5. Zjedzenie Lotosu przez kilku towarzyszy Odyseusza i zaciągnięcie ich na statek.
6. Przybycie do kraju cyklopów. Próba poznania obyczajów dziwnych mieszkańców, dotarcie do pieczary Polifema.
7. Przedstawienie się imieniem „Nikt”
8. Upicie Polifema.
9. Oślepienie cyklopa.
10. Przywiązanie siebie i towarzyszy pod brzuchami baranów, ucieczka z pieczary.
11. Zwołanie przez Polifama swoich ziomków.
12. Przechwalanie się Odyseusza.
13. Prośba Polifema do ojca.
14. Dotarcie do wyspy Eolii.
15. Otrzymanie od Eola skórzanego miechu z wiatrami.
16. Wypuszczenie pomyślnych wiatrów.
17. Chciwość towarzyszy Odyseusza, wypuszczenie srogich wiatrów.
18. Przybyciedo kraju Lajstrygonów.
19. Zjedzenie jednego przybysza przez króla Lajstrygonów.
20. Zniszczenie przez Lajstrygonów jedenastu statków Odyseusza.
21. Przybycie do wysypy Kirke.
22. Ugoszczenie gości przez czarodziejkę.
23. Zamiana towarzyszy Odyseusza w świnie i zapędzenie ich do obory.
24. W drodze do zamku Kirke spotkanie Hermesa, ofiarowanie Odyseuszowi ziela zabezpieczającego przed czarami.
25. Wrócenie towarzyszom Odyseusza postaci ludzkich.
26. Roczny pobyt Odyseusza u Kirke.
27. Dotarcie do krainy Kimeryjczyków.
28. Udanie się do podziemia i zwabienie Tejrezjasza.
29. Przepowiedzenie Odyseuszowi dalszej tułaczki.
30. Zniesienie przez wiatr okrętu Odyseusza do wyspy syren.
31. Zalepienie przez Odyseusza uszu towarzyszy woskiem.
32. Przepłynięcie przez przesmyk gdzie mieszkały Scylla i Charybda.
33. Dopłynięcie do wyspy boga Słońca.
34. Zabicie kilku wołów.
35. Gniew boga Heliosa.
36. Na wpół żywy Odys na wyspie Ogigii.
37. Opieka Kalipso nad Odyseuszem.
38. Wyruszenie Odyseusza w dalszą drogę.
39. Przypomnienie przez Posejdona prośby Polifema.
40. Wyrzucenie przez morze omdlałego Odyseusza na wyspę Scherii.
41.Nakarmienie i ubranie Odyseusza przez Nauzykę.
42. Przybycie do pałacu króla Alkinoosa i prośba o pomoc.
43. Zostawienie przez Feaków Odyseusza w Itace.
44. Zamienienie przez Atenę króla Itaki w żebraka.
45. Śmierć Argosa.
46. Wygranie turnieju o rękę Penelopy.
47. Zabicie wszystkich zalotników.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T10:24:17+01:00
1.Królowa Penelopa rodzi syna
2. Wyjazd Odyseusza do Troi na wojne
3. Ukazanie się bogini Odyseuszowi.
4.Zwątpienie Odyseusza w zwycięstwo
5.Budowa konia Trojańskiego
6.Spalenie Troi
7.Rozmowa Odyseusza z Posejdonem
8.Zemsta Posejdona
9.Dotarcie na wyspe
10.Oślepienie cyklopa, ucieczka z wyspy
11.Przypłynięcie na wyspę Eos
12.Otworzenie sakwy od Eosa
13.Zatrzymanie się załogi Odysa na wyspie
14.Uratowanie przez Odyseusza swoich ludzi z rąk wiedźmy
15.Próba przekroczenia rzeki ognia
16.Złożenie kozła w ofiarze i otrzymanie wskazówek od Efesiasza
17.Walka z potworem
18.Wchłonięcie załogi Odysa przez wode
19.Przypłynięcie Odysa na wyspę bogini Calipsmy (?)
20.Próba ucieczki z wyspy
21.Objawienie się Ateny synowi Odysa, wyruszenie na poszukiwanie ojca
22.Zbudowanie łodzi przez Odysa, odpłynięcie z wyspy
23.Dotarcie Telemaha do Sparty
24.Odyseusz dostaje łódź
25.Powrót Odysa i Telemaha do Itaki
26.Spotkanie Odyseusza z synem
27.Przegrana walka Telemaha z jednym z zalotników matki
28.Penelopa daje zadanie zalotnikom
29.Powrót Odyseusza do dawnej postaci
30.Zabójstwo zalotników przez Odyseusza i Telemaha
31.Powrót Odysa do Penelopy.