PRZYPORZADKUJ (POLACZ) ODPOWIEDNIE INFORMACJE:
1)- APARAT GOLGIEGO
2)BŁONA KOMORKOWA
3)JADRO KOMORKOWE
4)LIZOSOM
5)MITOCHONDRIUM
6)RYBOSOM

a) reguluje przemieszczenie sie wielu substancji do komorki i z komorki na zawnatrz
b)jest zwiazany z blona siateczki srodplazmatycznej lub wystepuje swobodnie w cytoplazmie i mitochondrium
c) pelni funkcje wydzielnicza
d) jego glownym zadaniem jest wiazanie i uwalnianie energi w ATP
e) zawiera nici chromatyny zbudowane z DNA oraz bialek histonowych
f) wypelniony jest enzymami trawiennymi

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T10:25:27+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T10:28:37+01:00
1)- APARAT GOLGIEGO - b)jest zwiazany z blona siateczki srodplazmatycznej lub wystepuje swobodnie w cytoplazmie i mitochondrium

2)BŁONA KOMORKOWA - a) reguluje przemieszczenie sie wielu substancji do komorki i z komorki na zawnatrz

3)JADRO KOMORKOWE - e) zawiera nici chromatyny zbudowane z DNA oraz bialek histonowych

4)LIZOSOM - c) pelni funkcje wydzielnicza

5)MITOCHONDRIUM - d) jego glownym zadaniem jest wiazanie i uwalnianie energi w ATP

6)RYBOSOM - f) wypelniony jest enzymami trawiennymi
2009-11-22T10:35:39+01:00
1) - b)
2) - a)
3) - e)
4) - c)
5) - d)
6) - f)