Help me!!!!!!!!!!!
Musze to miec do wieczora zrobione!!!!

W pewnej szkole oceny ustalane są według następujących zasad:
95%-100%-6
30%-94%-5
80%-89%-4
60%-79%-3
50%-59%-2
mniej niż 50%-1
a) Na spr. z fizyki mozna było zdobyć 45pkt.. Wiesia zdobyła 30pkt. Jaka otrzymała ocenę?
b)Jarek na spr. z chemii zdobył 90%pkt. na 80mozliwych.Ile pkt. zabrakło mu do 6?
c)Krysia zdobyła na spr. z historii 39pkt.. Tylko 2pkt procentowych zabrakło jej do 4.Ile maxymalnie pkt. mozna było zdobyć na spr.?

2

Odpowiedzi

2009-11-22T10:24:03+01:00
A) 30/45 = 0,66 x 100% = 66 pkt dostała 3
B) 0,9 x 80 = 72 zabrakło mu 8 pkt
c)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T10:28:15+01:00
A) Na spr. z fizyki mozna było zdobyć 45pkt.. Wiesia zdobyła 30pkt. Jaka otrzymała ocenę?

45 pkt to 100 % oceny
30 pkt to x% oceny

x=(30*100%)/45=66,(6)%

Wiesia zmieściła się w tym przedziale: 60%-79%-3 , czyli otrzymała ocenę 3

b)Jarek na spr. z chemii zdobył 90%pkt. na 80 mozliwych.Ile pkt. zabrakło mu do 6?

80 pkt to 100 % oceny
x pkt to 90 % oceny

x=(80*90%)/100=72 pkt.
80-72 = 8 pkt zabrakło mu do oceny 6

c)Krysia zdobyła na spr. z historii 39pkt.. Tylko 2pkt procentowych zabrakło jej do 4.Ile maxymalnie pkt. mozna było zdobyć na spr.?
39 to 78 %
x to 100%
x=(39*100%)/78%= 50
Na spr. można było zdobyć max 50 pkt.