Moc prądu w samochodowej żarówce wynosi 30W,a natężenie płynącego proądu ma wartość 2,5 A.Ile wynosi napięcie w instalacji elektrycznej samochodu i jak duży jest opór spirali tej żarówki podczas jej świecenia.?

Mógłby ktoś pomóc.?

3

Odpowiedzi

2009-11-22T10:35:08+01:00
P= UI
30W= U x 2,5A
U = 12 V

R= U/I
R= 12/ 2.5= 4,8 ohma
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T10:40:36+01:00
P=30W
I=2,5A R=?
U=?

P=U*I
U=P/I

U=30W/2,5A=12V

Zamiana jednostek
[U]= V*A/A= V Ampery się zkrócą

R=?
I=U/R prawo oHma teraz przekształcamy żeby wyliczyć R
R=U/I
R= 12V/2,5A=4,8ohma
5 5 5
2009-11-22T12:00:47+01:00
Prawo Ohma
P=U*I
U=P/I=30W/2,5A=12V
Prawo Ohma
I=U/R
R=U/I=12V/2,5A=4,8Ω
3 3 3