Odpowiedzi

2009-11-22T10:33:58+01:00
V=1/3πr²H
H=8
α=30°
ctg30°=r/H

√3=r/8
r=8√3

V=1/3π(8√3)²*8=1/3*192*8=512[j³]

Mam nadzieje, ze pomoglam ;]]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T11:02:57+01:00
Obliczamy r:
tg30' = h/r
√3 przez 3 = 8 przez r

r*√3 = 3*8
r*√3 = 24
r = 24 / √3 ---> (jest to ułamek gdzie masz pierwiastek w mianowniku więc mnożymy licznik i mianownik przez pierw. z 3)

r = 24√3 / √3*√3
r = 24√3 / 3 -----> (mnożąc √3 przez √3 mierwiastek nam znika i zostaje sama liczba pod pierwiastkiem ---> czyli 3)
r = 8√3 -----> (bo 24 i 3 nam się skróciło)

Vstoż.=⅓*Pp*h
Pp= π*r²
Pp = π*(8√3)²
Pp = π*64*3 (kwadrat znosi pierwiastek)
Pp = 192π

V = ⅓*192π*8
V = (192 / 3) *π*8
V = 64π*8 cm³
V= 512π cm³

trochę ci wyjaśniłem :)