Wpisz nazwy stopów i podaj po 2 przykłady ich zastosowania (ciekawa chemia 10/27)

stop żelaza z innymi pierwiastkami-......................................
1....(zastosowanie).................................. 2.......................

stop miedzi z cynkiem-.............................
1. ............................. 2...............................

stop miedzi z cyną-......................................
1.............................................. 2..........................


za dobrą odp dam naj

2

Odpowiedzi

2009-11-22T10:55:34+01:00
Stop miedzi i cynku - mosiądz Zastosowanie: rury cienkościenne, szczególnie do produkcji chłodnic, wyroby emaliowane, elementy wykonywane różnymi metodami obróbki plastycznej, oraz skrawania, elementy zamków błyskawicznych, elementy ślizgowe, architektura
Stop miedzy z cyną - brąz Zastosowanie: stosowany jest na odlewy, do wyrobu części maszyn, na stalówki do piór, oraz w postaci sproszkowanej jako farba. Z brązu produkuje się takie części jak łożyska, panewki, ślizgi i napędy, osprzęt parowy i wodny, armatura chemiczna, przemysł okrętowy i papierniczy;
Z brązu wykonuje się też dzwony
Stal - jest to stop żelaza z węglem, o zawartości węgla do 2 %.
Stal znalazła zastosowanie w różnych dziedzinach techniki. W budownictwie stanowi jeden z kilku podstawowych materiałów konstrukcyjnych.
Najczęściej używane w tej dziedzinie gospodarki gatunki stali to stale niskostopowe i ogólnego przeznaczenia (nazywane także stalami niestopowymi).
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T11:20:17+01:00
1 STAL- stop zelaza z niewielka iloscia wegla(ok. 2%)oraz niewielka iloscia krzemu, fosforu, siarki .
zastosowanie: do budowy mostow , wiezowców
2 MOSIĄDZ- stop miedzi z cynkiem
zastosowanie: wykonyje sie z niego przedmioty ozdobne jak i użytkowe.
3 BRĄZ - stop miedzi z cyną
zastosowanie: do wyrobu maszyn , aparatury chemicznej, monet
3 4 3