Działka Pana Żwirskiego ma kształt prostokąta o bokach 100 m i 78 m. Przygotowując glebą pod posadzenie drzewek, pan Żwirski musi wysiac 350 g nawozów na każde 10 m² powierzchni działki. Ile kilogramów nawozów potrzebuje pan Żwirski??
Proszę podac odpowiedz!!

3

Odpowiedzi

2009-11-22T10:46:29+01:00
100 razy 78 = 7800 m kwadratowych

7800 : 10 = 780

780 razy 350 = 273000 g = 27300 dag = 273 kg
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T10:48:01+01:00
P = a * b
p = 100m * 78m
p = 7800m²

7800m² : 10m² = 780

780 * 350g = 273000 g

273000g = 273 kg

Odp.: Pan Żwirski potrzebuje 273 kg nawozu
1 1 1
2009-11-22T10:50:40+01:00
100m x 78m
Czyli 780m²
Na każde 10m² po 350g nawozu .Powiedzmy że 350g to 1 paczka
Czyli potrzeba 78paczek

350g=35dag paczek 780
=273kg
1 1 1