Odpowiedzi

2009-11-22T11:00:46+01:00
Kolo i kwadrat maja rowne obwody. oblicz stosunek ich pol.
Obkw=4a
Obkoła=2πr
2πr=4a
a=1/2πr
Pkw=a²=(1/2πr)²=1/4π²r²
Pkoła=πr²
Pkoł/Pkw=πr²:1/4π²r²=4/π
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T11:05:21+01:00
O kw = 4a obwód kwadratu
Okoła = 2πr - obwód koła
Okw. = Okoła
4a = 2πr

Pkw = a² - pole kwadratu
Pko la = πr²

Pkw: P koła = ?

1. z zależności obliczam a

4a = 2πr
a = ½πr

2. Obliczam
Stosunek pola kwadratu do pola koła wynosi ¼π
Pkw: P koła = ?

[ a²] : [πr²] =
=[ ½πr]² : [πr²]=
=[ ¼π²r² ] : [πr²] =
= ¼π

2009-11-22T11:19:23+01:00
Obwod kola to O₁=2πr
obwod kwadratu O=4a

sa rowne czyli 2πr=4a
skad a=2πr/4
a=πr/2

pole kola P₁=πr²
pole kwadratu P₂=a²
stosunek pola kola do pola kwadratu jest rowny
P₁÷P₂=πr²÷a²=πr²÷(πr/2)²=πr²÷(π²r²/4)=4/π

P₁÷P₂=4÷π