1.Podaj przykład liczb całkowitych dodatnich a i b spełnijących nierownosc pięć siódmych < a przez b < sześć siódmych

2.Wskaż przedział który jest zbiorem rozwiązań nierowności : x przez 4 + jedna szósta < x przez 3

a) (-oo,-2 )
b (-oo,2)
c)(-2,+oo)
d)(2,+ oo)

z góry dziekuję :)

3

Odpowiedzi

2009-11-22T11:12:54+01:00
Zad.1
5/7 < a/b < 6/7
20/28 < a/b < 24/28
20/28 < 21/28 < 24/28
odp: Liczbami a i b mogą być liczby 21 i 28.

zad.2
odp: d.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T11:13:16+01:00
1.
ta liczba to 55/65 lub 55/70.

2.
x/4 + 1/6 <x/3

3x/12 +2/12 <4x/12

3x/12 - 4x/12 <-2/12

-x/12 < -2/12

x/12 < 2/12 pomnóż obie strony przez 12

x<2

Odp. b).

Liczę na najlepszą.
2009-11-22T11:29:32+01:00

5/7<a/b<6/7
10/14<a/b<12/14
czyli np a/b=11/14
a=11
b=14



2. x przez 4 + jedna szósta < x przez 3
x/4+1/6<x/3
x/4-x/3+1/6<0
3x/12-4x/12+1/6<0
-x/12+1/6<0 razy (-12) i zmiana znaku
x-2>0
x>2
x∈(2, +∞) odpowiedz d