Witam proszę cieplutko o rozwiązanie tego zadania: ciało o masie 2kg spada swobodnie z dużej wysokości.Jaką energię kinetyczną będzie miało to ciało po upływie czasu 2 s od momentu rozpoczęcia spadania?Opór powietrza zaniedbujemy. Prosze aby rozwiązująca osoba wytłumaczyła mi także o co chodzi w tym zadaniu.z góry dzięki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T11:31:50+01:00
Wzór na energie potencjalną możemy zapisać w następujący sposób:
E=m*g*h
E- energia potencjalna
m - masa przedmiotu
g- stała grawitacyjna ≈ 10m/s²
h - wysokość na jakiej znajduje się przedmiot, wartość tą musisz zamienić na metry

Przyspieszenie ziemskie jest równe 10m/s²
ze wzoru
s=(at²)/2
s - droga przebyta przez przedmiot
a - przyspieszenie
t - czas spadania
obliczamy, że
s= [10m/s²*(2s)²]/2= (10m/s²*4s²)/2= 40m/2= 20m
Po dwóch sekundach wysokość ciała zmaleje o 20m, ciała "przeleci" 20m
Gdy ciało znajduje się w spoczynku (nie spada), energia potencjalna ma największą wartość, a energia kinetyczna=0, podczas spadania ciała jedna energia zmienia się w drugą.
Musisz policzyć jaką energie potencjalną (E=mgh, E=2kg*10m/²*h), miało ciało na początku,
potem od początkowej wysokości odejmij to 20m i policz energię potencjalną dla tej wysokości.
Początkowa energia potencjalna-aktualna energia potencjalna=aktualna energia kinetyczna
czyli
(2kg*10m/s²*h)-(2kg*10m/s²*(h-20m))=aktualna energia kinetyczna.
I to by było na tyle;]


1 1 1
2009-11-22T11:52:34+01:00
Dodając do odpowiedzi poprzednika/niczki to "h" w tym równaniu się skróci ponieważ:

mgh-mg(h-h₁) = Ek
Ek = mg(h-(h-h₁)) [rozbijamy nawias]
Ek = mg(h-h+h₁)
Ek = mgh₁ i teraz mamy wszystkie dane i tylko jedną niewiadomą.

Ek = 2 kg × 10 m/s² × 20 m
Ek = 20 N × 20 m
Ek = 400 J
1 3 1