Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T11:13:42+01:00
{ 0,4 x + 0,3 y = 1,4 /x10
{ 0,1 x + 30 y = 2,3 /x10

{4x+3y=14
{x+3y=23

x=23-3y

{4*(23-3y)+3y=14
92-12y+3y=14
78=9y
y=8 i 2/3 (osiem i dwie trzecie)
x+3y=23
x+26=23
x=-3

{x=-3
{y=8 i 2/3
  • penc
  • Rozwiązujący
2009-11-22T11:17:59+01:00
{4x+3y=14(pomnożyłem razy 10)
{x+30y=23(pomnożyłem razy 10)

{4x+3y=14
{-4x-120y=-92(pomnożyłem razy -4)

-117y=--78
y=1,5

{y=1,5
{4x+3razy 1,5= 14
4x+4,5=14
4x=9,5(podzielić na 4)
x=2,375
{y=1,5
{x=2,375
2009-11-22T11:21:49+01:00
{ 0,4 x + 0,3 y = 1,4
{ 0,1 x + 3 y = 2,3

{ 0,4x = 1,4 - 0,3y / : 0,4
{ 0,1 x + 3 y = 2,3

{ x = (1,4 - 0,3y) / 0,4
{ 0,1 x + 3 y = 2,3

{ x = 3,5 - ¾y
{ 0,1 * (3,5 - ¾y ) + 3 y = 2,3

{ x = 3,5 - ¾y
{ 0,35 - 3/40y + 3y = 2,3

{ x = 3,5 - ¾y
{ - 3/40y + 3y = 2,3 - 0,35

{ x = 3,5 - ¾y
{ 2 i 37/40y = 1,95 / : 2 i 37/40

{ x = 3,5 - ¾y
{y = ⅔

{ x = 3,5 - ¾ *⅔
{y = ⅔

{ x = 3,5 - ½
{y = ⅔

{ x = 3
{ y = ⅔