Obwód elektryczny,w ktorym zjandują się 3 oporniki połączone szeregowo.Wartość tych oporników i napięcia:
R1=2[ohmy} U1
R2=4 U2
R3=6 U3

U=6V

Ile wynosi opór całkowity układu oporników jaka wartość napięcia będzie na każdym z oporników.?

Jak na razie mam tak:
Rz=R1+R2+R3
Rz=2[ohmy]+4+6
Rz+12[ohmów]

I=U/R
I=6V/12ohmów.=1/2 A

Mógłby ktoś to sprawdzić i dopisać co brakuje?
Bo to na pewno nie wszystko.. ; )


3

Odpowiedzi

2009-11-22T11:24:18+01:00
I = 0,5 A
U₁ = IR₁ = 0,5A razy 2Ω = 1V
U₂ = IR₂ = 0.5A razu 4Ω = 2V
U₂ = IR₃ = 0,5A razy 6Ω = 3V
1 4 1
2009-11-22T11:24:22+01:00
Dobrze
Brakuje wartości napięć na poszczególnych oporach.
Dobrze ci idzie więc podpowiem tylko, że na R1 będzie
po przekształceniu wzoru z Prawa Ohma
U(R1)=I*R1
U(R2)=I*(R1+R2)
U(R3)=I*(Rz). ;)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T11:25:38+01:00
Brakuje ci jeszcze tylko wartosci spadkow napiec na kazdym z nich

z prawa ohma

U=RI

w polaczeniu szeregowym plynie taki sam prad wiec I=1/2 A

wiec
U1= 2x0,5= 1V
U2= 4x 0,5= 2V
U3= 6x0.5= 3V

wszystko sie zgadza suma spadkow napiec na rezystorach jest rowna napieciu zródla 6=6
1 1 1