Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T11:35:40+01:00
Rozwiąż równanie

(x+4)²+14=(x-2)²+2

x²+8x+16+14=x²-4x+4+2
8x+30=-4x+6
12x=-24
x=-2
2009-11-22T11:39:21+01:00
X²+16+14=x²-4+2
x²-x²=-16-14-4+2
0x = -32
2009-11-22T11:46:04+01:00
W nawiasie pisze uwagi co robię

(x+4)²+14=(x-2)²+2
x²+8x+16+14=x²-4x+4+2 (x² się redukuje)
8x+30=-4x+6 (porządkuje wyrazy pamiętając o zmianie znaku)
8x+4x=6-30
12x=-24 /:12 (stronami dzielę przez 12)
x=-2