Podaj trzy dowody na istnienie ruchu obrotowego naszej planety.
-
-
-



2.
Jeżeli w ciągu24 godzin Ziemia obróci się wokół własnej osi o 360 stopni, to w ciągu:
a) 1 godziny obróci się o ......
b) ..... obróci się o 1 stopień
c) 1 minuty obróci sie o .....
d) ..... obróci się o 1 minute

obliczenia:








prosze pomóżcie:(!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-22T11:36:04+01:00
Pory roku
dzień i noc


odp. na 2

A)w 1 godz. obróci sie 15 stopni
360 : 24 = 15
B)3,7min
C) niepamietam
D)niepamietam
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T11:47:16+01:00
-występowanie dnia i nocy
-spłaszczenie Ziemi na biegunach
-pozorna wędrówka Słońca i innych ciał niebieskich po sferze niebieskiej
-występowanie pływów
-siła Coriolisa
-rachuba czasu

2. 24h - 360 stopni
1h - x

x=360*1/24
x=15 stopni

i tak robisz resztę przykładów
16 3 16