1.Wymien kilka narodów, które współcześnie walczą o utworzenie własnego państwa.
2.Wymień do jakich organizacji międzynarodowych nalezy Polska, wybierz jedną z nich i
spróbuj odpowiedzieć na pytanie: "Z jakiej części swojej suwerenności Polska, zrezygnowała na rzecz tej organizacji?"

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:27:41+01:00
1. Baskowie, Szkoci, Korsykanie, Kurdowie, Osetyjczycy, Katalończycy
2. Inicjatywa Środkowoeuropejska, Rada Państw Morza Bałtyckiego, Grupa Wyszehradzka, Wspólnota Demokratycznego Wyboru, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Światowa Organizacja Handlu, Pakt Północnoatlantycki (NATO), Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie, Rada Europy, Unia Europejska.

Będąc członkiem Unii Europejskiej Polska rezygnuje z niepodległości. We wszelakich względach. Trakat Lizboński mówi jasno, że ustawy brukselskie stoją ponad ustawami narodowymi, więc Polska nie posiada suwerenności.
1 5 1
2009-11-22T16:57:40+01:00
1. Baskowie, Szkoci, Korsykanie, Kurdowie, Osetyjczycy, Katalończycy, Abchazyjczycy, Kurdowie.
2. Inicjatywa Środkowoeuropejska, Rada Państw Morza Bałtyckiego, Wspólnota Demokratycznego Wyboru, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Światowa Organizacja Handlu, Pakt Północnoatlantycki (NATO), Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie, Rada Europy, Unia Europejska, Grupa Wyszehradzka.

NATO - Polska zrezygnowała ze swojej suwerenności w ten sposób, iż zobowiązała się do uczestnictwa w misjach wojskowych, zagranicznych, musi uczestniczyć i nakładać sankcję wyznaczone przez Radę Bezpieczeństwa ONZ, oraz zobowiaząła się do stacjonowania w Polsce żołnierzy (np. Amerykanie w okolicy Szczecina, "Patrioty" wzdłuż granicy wschodniej).
2 3 2