1.zad..W domu wczasowym Bursztyn przebywali na wakacjach dorośli i dzieci.Mężczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów,kobiety 44%,a dzieci było 42 osoby.Ilu wczasowiczów było w domu wczasowym?
2.zad...Przed wyjazdem na wycieczkę nad morze okazało się,że 3 osoby zapomniały wziąć ze sobą ręcznik.Stanowiły one 15% całej grupy.Ile osób pamiętało i zabraniu ręcznika??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:28:56+01:00
Zad.1
100%-wszyscy wczasowicze
28%-mężczyźni
44%-kobiety
42-liczba dzieci

100%-28%-44%=28%

28%=42 osoby-dzieci
28%=42 osoby-mężczyźni

28%=42
100%=x
x=100*42/28
x=4200/28
x=150-liczba kobiet

150+42+42=234

odp.w domu wczasowym było 234 osób.

zad.2
15%=3-liczba osób, które zapomniały ręcznika
100%-15%=85%- osoby, które nie zapomniały ręcznika

15%=3
85%=x
x=85*3/15
x=255/15
x=17

odp. 17 osób pamiętało i zabrało ręcznik.
2009-11-22T13:49:16+01:00
Zad.1
28%-mężczyźni
44%-kobiety
100%-28%-44%=28%
42-liczba dzieci

mężczyzn i dzieci tyle samo

po 28%=42

x-liczba wczasowiczow

28%=42
100%=x
x=100*42/28
x=4200/28
x=150-

odp, w domu wczasowym było 150 osób.

zad.2
15%=3- osoby, które zapomniały ręcznika
100%-15%=85%- osoby, które nie zapomniały ręcznika
15%=3
85%=x
x=85*3/15
x=255/15
x=17

odp, 17 osób zabrało ręcznik.