Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:00:57+01:00
128 : 8 = 16
16 * 8 =128
16 - 10= 6
a=6
b=10
h=8
bok 10
10*2+10+6=36
odp:obwód 36cm
2009-11-22T12:09:24+01:00
A = 10 cm - podstawa trapezu
h =8 cm - wysokość trapezu
P = 128 cm² - pole trapezu
b - druga podstawa trapezu
c- ramię trapezu

O = ? - obwód trapezu.

1.Obliczam druga podstawe trapezu
P = 128 cm²
P = [(a+b):2 ]*h = [10 +b ]:2*8 = (10+b)*4

(10+b)*4 = 128 /:4
10+b = 32
b = 32-10
b = 22cm

2.Obliczam x
2x + a = b
2x +10 = 22
2x = 22-10
x = 6 cm

3. Obliczam ramię trapezu
z tw. Pitagorasa
c² = x² + h²
c² = 6² + 8²
c² = 36 + 64
c² = 100
c = √100
c = 10

5. Obliczam obwód trapezu
O = a + b + 2c
O = 10 + 22 + 2*10
O = 32 + 20
O = 52 cm