Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:01:37+01:00
Zbiornik na paliwo w traktorze mieści 85 kg oleju napędowego . Gęstość oleju wynosi 0, 85g/cm³. Oblicz pojemność tego zbiornika.
85kg=8500dag=85000g
v=m/d
v=85000g:0,85g/cm³=100000cm³=100dm³=100l
2009-11-22T12:05:27+01:00
V=m/d więc v=85000g/0,85g/cm3=100000cm3=100 litrów
2009-11-22T12:07:04+01:00
Ρ=0,85g/cm³=0,00085kg/0,001dm³=0,85kg/dm³
m=ρ*V
V=m/ρ=85kg/0,85kg/dm³=100dm³=100l