Odpowiedzi

2009-11-22T12:02:15+01:00
Jesteś pewna że dobrze napisałaś pytanie?
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:03:10+01:00
Bezprym byl to Najstarszy syn Bolesława I Chrobrego, pochodził z jego drugiego małżeństwa z nieznaną bliżej Węgierką. Około 1001 roku zostal wysłany do wspólnoty mniszej założonej przez św. Romualda pod Rawenną.
W 1031 roku przechwycił władzę po niemiecko-ruskim ataku na Polskę. Według źródeł władca odznaczający się niezwykłym okrucieństwem. Zmarł zamordowany wiosną 1032.
2009-11-22T12:04:01+01:00
Rządzili od powstania państwa polskiego (około 900 roku) do 1370, z krótką przerwą na panowanie Przemyślidów (1291-1305). W latach 1138-1320 miało miejsce tzw. rozbicie dzielnicowe, kiedy władza nad ziemiami polskimi należała równocześcnie do wielu niezależnych książąt piastowskich.
;)