Zad1
Kulka wahadła matematycznego o długości l=2m została wychylona z położenia równowagi o 0,25m. Czy drgania tego wahadła będą drganiami harmonicznymi?
Zad2
Z jakim przyśpieszeniem winda opada w dół, jeżeli okres drgań wahadła matematycznego znajdującego się w tej windzie zwiększył się o 1/3 w stosunku do okresu mierzonego w nieruchomej windzie?
Zad3
Ile wynosi okres drgań wahadła sekundowego w spadającej swobodnie windzie. Odpowiedź uzasadnij
Zad4
Mamy dwie kulki zawieszone na niciach o jednakowej długości. Pierwszą z nich odchylamy o kąt α, a drugą o β=3α, przy czym zarówno α jak i β są kątami małymi(>5 stopni).Kulki puszczamy jednocześnie. która z nich pierwsza osiągnie linię pionu? Odpowiedź uzasadnij.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T13:57:04+01:00
Zad 1
Równanie opisujące ruch wahadła mat. nie opisuje drgań harmonicznych, więc tak naprawde drgania wahadła nigdy nie są drganiami harmonicznymi. Dla małych kątów jednak zachodzi \sin{\phi} \approx \phi i wtedy równanie opisuje drgania harmoniczne, choć jest to tylko przybliżenie (bardzo dobre przybliżenie).

zad 3
T=2π√l/g
W spadajacej windzie g=0
wniosek okres wahadla jest nieskonczonosc.
Inaczej mowiac wahadlo sie nie waha.
Lub inaczej aby sie wahalo musi byc sila ciezkosci.
W stanie niewazkosci nie ma sily ciezkosci.




3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:57:24+01:00
Równanie opisujące ruch wahadła mat. to:
-g sin Ф=l d²Ф/dt²


i nie opisuje drgań harmonicznych, więc tak naprawde drgania wahadła nigdy nie są drganiami harmonicznymi. Dla małych kątów jednak zachodzi sin Ф≈Ф i wtedy równanie opisuje drgania harmoniczne, choć jest to tylko przybliżenie (bardzo dobre przybliżenie). Dla wychylenia 0,25 kąt Ф wynosi:

Ф=0,25/l=0.25/2=0.125[rad]

a sinus tego kąta:
sin (0.125 rad)=0.124

3)T=2π√l/g
W spadającej windzie g=0
wniosek okres wahadła jest nieskończoność.
Inaczej mówiąc wahadło się nie waha.
Lub inaczej aby się wahało musi być siła ciężkości.
W stanie nieważkości nie ma siły ciężkości.

4)Linię pionu osiągną równocześnie. Dlatego, że okres wahań wahadła dla małych kątów nie zależy od wychylenia.


(tyle co wiem i udało mi się znaleźć) Jak źle to sorka ale jak byś mogła to nie daj spamu ok?? Pozdrawiam



4 4 4