Odpowiedzi

2009-11-22T12:15:57+01:00
Gęstość roztworu = 1,02 g / cm³, czyli 1 cm³ ma masę 1,02 g.
Policzymy, jaką masę ma 1 dm³ roztworu, czyli 1 000 cm³.
Objętość roztworu = 1 dm³ = 1 000 cm³
Masa substancji = 30,7 g nadtlenku wodoru.
---
Obliczenia:
1,02 g roztworu --->1 cm³
x (g roztworu)---> 1 000 cm³

x = 1,02g x 1 000 cm/1cm = 1020 g

przechodzimy do liczenia stężenia procentowego roztworu:
Cp = 30,7 g x 100 % /1020 g ≈ 3 %
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:17:36+01:00
D = m/v - wzor na gestosc
cp = ms * 100%/mr - wzor na stezenie procentowe

mr = d * v
mr = 1.02 g/cm3 * 1000 cm3 = 1020 g

cp = 30.7 g * 100% / 1020g = 3,0098 %

1 5 1
2009-11-22T12:20:48+01:00
1 dm3=1000 cm3
1,02 g/cm3×1000 cm3=1020g
(30,7g÷1020g)×100%≈3.0098%