Dwa boki trójkąta równoramiennego mają długości 2 cm. i 5 cm. Jaką długość ma trzeci bok ?
Jeden z kątów trójkąta równoramiennego ma miarę 100 stopni.Jakie są miary pozostałych kątów tego trójkąta
RAZEM Z OBLICZENIAMI
NA DZISIAJ

3

Odpowiedzi

2009-11-22T12:20:22+01:00
1 bok 2 cm
2 bok 2 cm
3 bok 5 cm

Kąty : 100 stopni 40 i 40 stopni
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:30:58+01:00
1 bok ma 2
2 bok ma 5
3 bok ma 2 ponieważ ten trójkąt jest równoramienny ta ma twa takie same ramiona.


Trójkąt w sumie ma 180 stopni wszystkich kątów. a dane jest że jeden kąt ma 100 czyli na pozostałe dwa przypada 40 i 40.
15 2 15
żle odpowiedz to 5cm nawet w odpowiedziach w książce jest 5cm
2009-11-22T12:32:00+01:00
Skoro trójkąt równoramienny tzn ze 2 cm lub 5 cm
ODP: 2 cm, ponieważ suma długości 2 kolejnych boków trójkąta musi być dłuższa od długości 3 boku, dlatego 5 cm odpada.

(180-100):2=80:2=40
ODP: Pozostałe kąty mją miarę 40 stopni.
9 1 9