Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:33:08+01:00
20 % = 356 zł
100 % = x
x = 356 razy 100/20 = 1780 zł
2009-11-22T12:34:30+01:00
Jakie jest wynagrodzenie brutto ( pensja razem z podatkiem ) jeżeli 20% podatek od tej pensji równy jest 356 zł.

20%=0,2

0,2 -------- 356
1 ---------- x

0,2x=356 |:0,2
x=1780

to wynagrodzenie to 1780zł.
2009-11-22T12:40:15+01:00
Jeżeli podatek 20% to 365, a cene musimy podac brutty (z podatkiem 20%) to musimy do 100% dodać 20% (podatek) i rozwiazujemy:

20% - 356
120% - x

20 356
___ = ____
120 x

20x= 356*120
20x= 42720 /:20
x= 2136

odp: Wynagrodzenie brutto wynosi 2136zł