Odpowiedzi

2009-11-22T12:39:52+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Wysokości równoległoboku są równe 6 cm i 8 cm. pole tego równoległoboku wynosi 60cm kwadratowych. Jaką długość ma krótszy bok tego równoległoboku?

P=ah₁
60=a*6
a=10cm
P=bh₂
60=b*8
b=7,5 cm
Bok krótszt to 7,5cm
29 4 29
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:40:51+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
P = 60cm²
P = a * h1
h1 = 8cm
a = P / h1 = 60 / 8 = 7,5cm
P = b * h2
h2 = 6cm
b = P / h2 = 6 / 6 = 10cm

7,5 < 10
odp: Krótszy bok równoległoboku ma długość 7,5cm.
28 4 28