Podręcznik nowej ery klasa 2 gim.
zad 1,2,3 str 46

1.napisz wzory sumaryczne wodorotlenków o podanych nazwach:
a)wodorotlenek manganu(II)B)wodorotlenek chromu(III)

2.napisz nazwy związków chemicznych o podanych wzorach sumarycznych :
a) Sn(OH)4 b)Sn(OH)2

3.Jednym ze sposobów otrzymywania tlenków metali ciężkich jest rozkład odpowiednich wodorotlenków.Napisz równania reakcji analizy wodorotlenków o podanych nazwach:
a)wodorotlenek miedzi(II) b)wodorotlenek żelaza(III)

potrzebne na jutro... z góry dzięki ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:49:15+01:00
Zad.1
a.)Mn(OH)₂
b.)Cr(OH)₃

zad.2
a.)wodorotlenek cyny (IV)
b.)wodorotlenek cyny (II)

zad.3
a.) Cu(OH)₂→CuO + H₂O
b.) 2Fe(OH)₃→Fe₂O₃ + 3H₂O
2009-11-22T13:43:42+01:00
Zad1
a) Hg(OH)2 b)Mn(OH)2 c)Cr(OH)3 d)Pb(OH)4 e)Bi(OH)3 f)CuOH
zad2
a) wodorotlenek litu b) wodorotlenek cyny(IV) c) wodorotlenek cezu d) wodorotlenek cyny(II) e) wodorotlenek cynku f) wodorotlenek niklu(II)
zad3
a) Cu(OH)2=> CuO + H2O
b) 2Fe(OH)3 => Fe2O3 + 3 H2O