W pewnym trapezie równoramiennym podstawy mają długości 10 cm i 18 cm, a wysokość jest równa 4 cm. Które z poniżzych zdań są prawdziwe dla tego trapezu?
1.Pole trapezu wynosi 56 cm kwaratowych
2.Ramię trapezu ma długośc 4 pierwiastków z dwoch cm.

A.tylko 1 B.tylko 2 C.oba D. żadne

3

Odpowiedzi

2009-11-22T12:50:17+01:00
C. obie odpowiedzi są poprawne
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:54:03+01:00
Odpowiedź C --- oba .

wyjaśniam :
P=1/2 * (10+18)*4= 28*2=56

a co do drugiego to z twierdzenia pitagorasa można wyliczyć , wystarczy tylko sobie narysować i wychodzi c do kwadratu = 4 do kwadratu + 4 do kwadratu czyli c to pierwiastek z 32 czyli 4 pierw z 2 . Mam nadzieje że sie połapiesz :)
3 4 3
2009-11-22T13:00:34+01:00
P= 18+10/2 * 4 = 14 * 4 = 56cm2 (kwadratowych)

* = razy
18+10/2 = ulamek

Zdanie nr 1
2 4 2