Dwie największe rzeki Polski to Wisła o długości 1047 i Odra o długości 854 km.Tylko częśc Odry o długości 742 km znajduje się na terenie naszego kraju.Oblicz:
a)jaki procent długości Odry leży poza granicami naszego kraju?
b)o ile procent Wisła jest dłuższa od Odry?
Błagam pomocy!!!!!
Odpowiedź możecie wysłać do mnie na maila [email protected] prosze pomóżcie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:51:52+01:00
854km-742km=112km
a)854km-100%
112km-x

x=100*112/854=13,1%
Odp. poza granicami kraju znajduje się 13,1% Odry

b)1047-854=193km
1047-100%
193-x

x=193*100/1047=18,4%
odp: Wisła jest dłuższa odOdry o 18,4%
20 1 20
2009-11-22T12:52:55+01:00
A) Długośc odry poza granicami 854-742=112km

854 100%
113 x%
854x= 11300/ : 854
x=13,23 %

b) Różnica długości Odry i Wisły 1047- 854= 193

1047 100%
193 x
1047x=19300/:1047
x=18,43 %

5 2 5
2009-11-22T13:15:47+01:00
742:854x100=86,89% tyle procent odry leży w Polsce
100%-86,89%=13,11% tyle % Odry lezy poza granicami naszego kraju

1047:854x100=122,60%
122,60%-100%=22,6%
Wisła jest dłuższa od Odry o 22,6%.
6 3 6