Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T12:53:12+01:00
Zad1.
pozytywne:
- glony są wykorzystywane jako pokarm w gospodarce rybnej
- biorą udział w biologicznym oczyszczaniu wód
- dostarczają tlen w środowisku
negatywne:
-zapychanie filtrów utrudniające przepływ wody
-obrastanie i obniżanie statków
-obniżanie wodorów smakowo-zapachowych ryb

zad2.
Protisty samożywne nazywamy organizmami pionierskimi ,ponieważ są organizmami żywymi, mogącymi przetrwać w skrajnym środowisku. Żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp. Zazwyczaj są to porosty, sinice lub mszaki. Rosnąc na wyjątkowo ubogich podłożach, takich jak piaski czy skały, biorą udział w tworzeniu warstw gleby, przez co przygotowują podłoże dla innych, bardziej wymagających organizmów. Jako pierwsze pojawiają się w miejscach gdzie życie odbudowywane jest na nowo, np. po erupcji wulkanu, pożarze lasu czy łąki.
2009-11-22T12:53:54+01:00
1.Pozytywne: Produkuja materie odżywcza,stanowia pokarm,Wzbogacaja zbiorniki w tlen
Negatywne: Są przyczyna smiertelnych zatruć ludzi i ryb podczas zakwitu planktonu, porażanie układu nerwowego i mieśni z toksyn od zakwitłych sinic

2.Ponieważ zamieszkuja one tereny gdzie nic nie zyje. Są samożywne wiec same wytważają sobie pokarm