Odpowiedzi

2009-11-22T13:07:18+01:00
30% pączków sprzedała cukiernia Bajaderka
a reszte cukiernia szarlotka czyli 70%
100%-30%=70%
70%-30%=40%
W szarlotce sprzedano o 40% więcej pączków.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T13:08:46+01:00
Zatem cukiernia bajaderka sprzedała 30%×2000=0,3×2000=600
Wiec cukiernia Szarlotka sprzedała 2000-600=1400
Liczymy o ile procent więcej pączków sprzedała Szarlotka:
[(1400-600)/600]100%=[800/600]×100%=[4/3]×100%=400/3%=133i1/3%