Odpowiedzi

2009-11-22T13:13:25+01:00
Pojazd porusza się ruchem jednostajnie przyspieszonym. W końcu czwartej sekundy prędkość pojazdu wynosiła V4=6m/s. Jaką drogę przebył pojazd w ciągu czwartej sekundy ruchu, jeżeli prędkość początkowa wynosiła Vo=0?
a=1,5m/s²
S=(at²)/2
S=(1,5m/s²*16)/2
S=12m
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T13:16:19+01:00
Jeżeli mamy obliczyć drogę jaką pojazd przebył W 4 sekundzie ruchu(tylko jednej sekundzie) to:
s = V*t
s = 6m/s*1s = 6m

A jesli chodzi o drogę jaką przebył PO 4 sekundach ruchu:
* najpierw obliczamy przyspieszenie:
a = ΔV/t
a = 6m/s / s = 6m/s²

A teraz dopiero drogę:
s = at²/2
s= 6m/s² * (4s)² / 2
s= 6m/s² * 16s² / 2
s = 48 m
2009-11-22T13:19:37+01:00
A=v/t
a=6m/s/4s
a=1,5m/s2

s=1/2 * at2(kwadrat)
s=1*1,5m/s2 * (4s)kwadr
----------------------------
2
s=12m