Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T13:17:21+01:00
Skutki wojen polsko- szwedzkich:
-wyniszczenie ziem polskich
-utrata Inflant
-straty ludności (30-35%)
-agraryzacja miast
-chaos monetarny
-głód
-wzmocnienie potęgi Szwecji i Frnacji w Europie
-uniezależnienie się prus w 1657 r., które stały sie później groźnym przeciwnikiem Polski
-wzrost pozycji oligarchii magnackiej spiskującej przeciwko królowi
2009-11-22T13:17:23+01:00
Skutki wojen polsko- szwedzkich:
-wyniszczenie ziem polskich
-utrata Inflant
-straty ludności (30-35%)
-agraryzacja miast
-chaos monetarny
-głód
-wzmocnienie potegi Szwecji i Frnacji w Europie

-uniezaleznienie sie prus w 1657 r., które stały sie później groźnym przeciwnikiem Polski
-wzrost pozycji oligarchii magnackiej spiskującej przeciwko królowi
-wzmocnienie katolicyzmu w POlsce i obietnica opieki nad chłopami zawarta w slubach lwowskich Jana Kazimierza w 1656
-rozwój kontreformacji (wygnanie arian z PL w 1658r.)
-upadek gospodarczy (zwiekszenie eksportacji zbóż) i polityczny PL szlacheckiej
-słabośc armii polskiej
2009-11-22T13:25:54+01:00
-rozejm w Mittawie (1622r.)
- rozejm w Starym Targu (1629r.)
- rozejm w Sztumskiej Wsi (1635 r.)
- utraciliśmy Inflanty
- wojna wykazała słabość Rzeczpospolitej
- ograniczenie lenna pruskiego (1618r.)
- władzę w Prusach Książęcych przejmują Hohenzollernowie Brandenburscy