Zadanie 5 rozwiąż logogryf i wyjaśnij znaczenie otrzymanego hasła
1składnik kości i zębów (na 6liter)
2pierwiastek który ma duży wpływ na twój wzrost
3jego niedobór powoduje próchnicę zębów
4pierwiastek umozliwiający transport tlenu
5produkt zawierający dużo wapnia
6jeden ze skutków niedoboru magnezu
7związki organiczne występujące w dużej ilości w warzywach i owocach
8pierwiastek wpływający na przemianę cukrów i witaminy c
9grupa zwierząt morskich, których mięso zawiera dużo jodu
10choroba spowodowana brakiem żelaza
11pierwiastki występujące w organizmie w bardzo małej ilości (na 13 liter)
12brak jodu powoduje choroby układu...
13 napój zawierający m.in fluor
hasło...-są to...


puls życia biologia klasa 1 nowa era zadania 1,2,3,4,5,6 strona 28 29 dzięks,

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T13:33:15+01:00
1) fosfor
2) jod
3) fluor
4) żelazo
5) mleko
6) migrena
7) witaminy
8) magnez
9) ryby
10) anemia
11) mikroelementy
12) nerwowego
13) herbata
Hasło: Sole mineralne są to substancje budulcowe i regulujące. Możemy podzielić je na makro i mikroelementy
47 4 47
2009-11-22T13:57:25+01:00
1. fosfor
2. węgiel
3. fluor
4. żelazo
5. mleko
6. dolegliwości nerwowe
7. kwasy liponowe
8. chrom
9. mięczaki
10. niedokrwistość
11. nie wiem
12. krwionośnego
13. zielona herbata
18 2 18
2009-11-22T14:01:38+01:00
1. Fosfor
2. wapń
3. fluor
4. żelazo
5. mleko
6. zawroty głowy, skurcze łydek, kołatanie serca, bóle głowy, zaburzenia snu, wzmożone wypadanie włosów, łamanie się paznokci, próchnicy zębów, rozdrażnienia, lęków, trudności w koncentracji, nocnych potów, kołatań serca, arytmii, mdłości, biegunki, drgań jednej z powiek, czy też częściowo górnych warg.
7. kwas jabłkowy, kwas cytrynowy oraz kwas winowy, znacznie mniejsza zawartość kwasu bursztynowego oraz szczawiowego
8. chrom
9. ryby morskie
10. anemia
11. mikroelementy
12. krwionośnego
13. herbata
Napisz jeszcze, które litery trzeba brać pod uwagę do odczytania hasła. Jeżeli coś nie będzie się zgadzać napisz.
Pozdrawiam
14 2 14