Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T13:39:00+01:00
Pierwiastki to:

z pierwszego nawiasu 4
z drugiego nawiasu -2

postac ogolna (mnozysz wszystko)

-3(x-4)(x+2)= -3(x^2+2x-4x-8)=-3x^2+6x+24

kanoniczna:

ogolny wzor F(x)=a(x-p)^2+q

czyli -3(x+1)^2+41/12
2009-11-22T14:02:37+01:00
Y=-3(x-4)×(x+2)
y= (-3x+12)(x+2)
y=-3x^-6x+12x+24
y= -3x^ + 6x + 24

Licze delte :
a=-3x^ b=6 c=24
b^-4ac
6^-4 x -3 x 24

/\ =36+288
325 - pierwiastek z tej liczby to 18

Licze x1 i x2 :

-b-pierwiastek z /\
x1 = ___________________________ = -6-18 = -24 : -6 = 4
2a 2 x -3



-6 +18
x2 = _________ = 12 : -3= -2
2 x -3