W mieszkaniu są dwa pokoje o takich samych obwodach . Pokój w kształcie prostokąta o wymiarach : 4,20m X 3,6m i pokój kwadratowy. W każdym pokoju są drzwi szerokości 90cm. Ile metrów listwy potrzeba na wykończenie podług w tych pokojach ? ( Wykończenie polega na ułożeniu listew wzdłuż krawędzi podłogi) Jaki będzie koszt zakupu listew , jeżeli 1m kosztuje 9,50 zł. ?

Pomóżcie . !!

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T13:39:23+01:00
90cm = 0,9m

Ob= 2 × a + 2 × b
Ob= 2 × 4,2 + 2 × 3,6
Ob= 8,4 + 7,2
Ob= 15,6

15,6 - 0,9 = 14,7
14,7 × 2 = 29,4

29,4 × 9,5 = 279,3

Odp. Koszt zakupu listew wyniesie 279zł 30gr
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T13:41:59+01:00
2x(4,2+3,6)=8,4+7,2=15,6 obwód jednego pokoju
90cm =0,9m szerokośc drzwi
15,6-0,9=14,7m obwód jednego pokoju bez drzwi
14,7x2=29,4m obwód obu pokoi bez drzwi
29,4x9,50=279,30 zł
Na zakup listwy potrzeba 279,30zł.
2 5 2
2009-11-22T15:02:49+01:00
P=4,2x3,6=15,12
15,12+0,9=16,02
9,5x16,02=152zł,19gr
Ob=2x4,2+2x3,6=8,4+7,2=15,6

kwadrat:
bok=15,6:4=3,9

P=3.9x3,9=15,21

9,5x15,21=144,5zł
1 1 1