Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T13:45:25+01:00
1.Poświęcenie swojego życia za drugą osobę to czyn heroiczny,ponieważ stajemy się wtedy bohaterami.Dla Antygony ważniejsze były prawa boskie,niż ludzkie.Uważała,że Kreon nie ma nad jej ludźmi prawa.Chciała,aby Polinejkes mógł trafić do Królestwa Niebieskiego.Innym bohaterem,który oddał swoje życie jest Jezus Chrystus (to już sama opisz),oraz Święty Maksymilian Maria Kolbe,który w obozie koncentracyjnym wybrał śmierć głodową za innego więźnia.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:00:39+01:00
Poświęcenie swojego życia za drugą osobę to czyn heroiczny. Postaram się rozważyć ten problem na podstawie lektury "Antygony" Sofoklesa. Ważne jest, aby bezinteresownie umieć poświęcić się dla drugiej osoby. Niewiele osób zdołałoby coś takiego uczynić, dlatego mówimy, iż to czyn heroiczny, bohaterski bądź też nadzwyczajny do wykonania. Antygona, główna bohaterka jednego z dramatów Sofoklesa była gotowa poświęcić swoje życie za szczęście pośmiertne brata. Niektórzy pochwalali jej zachowanie i wspierali ją w tym, a inni nie potrafili nawet pojąć jak to możliwe, dlaczego ona to uczyniła.

:)