Pod górą Średnich Wierch budowany jest tunel kolejowy.Zgodnie z projektem tunel ten będzie miał 240m.Z jednej strony góry wywiercono już jedną-czwartą tunelu,a z drugiej trzy-ósme.Ile metrów tunelu trzeba jeszcze wywiercić?





pliss pomurzcie na jutro
PS. w ułamkach

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T13:54:05+01:00
¼ + ⅜ = ⅝

⅝ * 240 = 150

240 -150 = 90

Odp. Trzeba jeszcze wywiercić 90m tunelu.
3 3 3
2009-11-22T13:57:54+01:00
240m =100%
JEDNA CZWARTA= 25%

25%= 0,25
240*0,25=60m
trzy ósme + 18%
240*0,18=43,2
60m + 43,2m = 103,2m/
240-103,2= 136,8m
odp. pozostalo do wywiercenia 136.8 m
3 2 3