Pilne !!! Napisz w jęz. ang krótkie odpowiedzi na pytania w formie rozmówki po angielsku i przetłumaczone na polski.

( miejsca i miasto mogą być wymyślone)


A) Gościsz u siebie cudzoziemca poinformuj go :

1. jakie są najciekawsze miejsca do zwiedzania w twojej okolicy
2. jak może spędzić wolny czas wieczorem 0
3. że możesz towarzyszyć mu w zwiedzaniu ( zaczyna egzaminujący )

B) Rozmawiasz przez telefon :

1. powiedz, gdzie byłeś na wakacjach
2. co szczególnie Ci się podobało i dlaczego
3. w jaki sposób podróżowałeś (zaczyna zdający)

C) Koleżanka chce spędzić wakacje na wsi :

1. nie zgódź się uzasadnij
2. zaproponuj wakacje w mieście
3. zaproponuj kompromisowe rozwiązanie (zaczyna egzaminujący)

3

Odpowiedzi

2009-11-22T14:15:30+01:00
A)
Did you know that in our town here is a castle?
It's very beautifull view from there. In the evening you can watch a film. If you want I can go to visit this castle with you.
B)
Hello Alice. I was on Tenerife. It was wonderfull. I really like beach wich was there.I went there and came back by plane.
C)
It's rather bad idea. I really want holiday in the city. Here it's our home. Here we can go to the swimming pool, we can go to the shop. Perhaps we can go to the village for a week and the rest of holiday we spend in the city.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:15:44+01:00
A)
Steven: It's my first time in Warsaw, I love it.
Adam: I'm so glad that you can be my guest, but what would you like to see here ?
Steven : Well, tell me what are the most interesting places worth visiting here ?
Adam: I think that you really should see The Old Town, Nowy Świat and Marszałkowska streets. I would also recommend you Saski Park.
Steven: How about the evening ?
Adam: I think you should go to the cinema with your friend and then go to some trendy club in the downtown.
Steven: But can you go with with me ? You know i love your company.

steven: po raz 1 jestem w warszawie, badzo mi sie tu podoba.
adam: ciesze sie, ze moge cie tu goscic, ale powiedz mi co bys chcial zobaczyc >
steven: Powiedz mi jakie sa najciekawsze miejsca warte odwiedzenia ?
Adam: Mysle ze naprawde powinienes zobaczyc stare miasto, nowy swiat i marszałkowską. Polecilbym ci równiez Park saski.
steven: a co z wieczorem ?
adam: sadze ze powinienes isc do kina ze znajomymi a pozniej do jakiegos modnego klubu w centrum.
steven: ale móglbys isc ze mną ? wiesz ze uwielbiam twoje towarzystwo.


B) Rozmawiasz przez telefon :

1. powiedz, gdzie byłeś na wakacjach
2. co szczególnie Ci się podobało i dlaczego
3. w jaki sposób podróżowałeś (zaczyna zdający)

B)

Adam: Hey monica, I was at the holidays you know. I visited our polish seaside.
Monica: was there something you really liked ?
Adam: I really loved the beaches, I've never been there before and I loved it because the weather was wonderful and you know how I love sunbathing.
Monic: yes i know, did you get there by bus or what ?
Adam: I took a train from Warsaw


adam: hej monika, ostatnio byłem na wakacjach, pojechałem nad nasze polskie morze.
monica: bylo cos co ci sie bardzo spodobało ?
adam: bardzo podobały mi sie plaze, nigdy tam wczesniej nie byłem, a pogoda była swietna i mogłem sie opalac a wiesz jak to lubie.
monica: tak wiem. jak tam dotarles, pojechales autobusem ?
adam: pojechalem pociagiem z warszawy


C) Koleżanka chce spędzić wakacje na wsi :


monica: i really want to go to the countryside you know.
adam: i really hate that idea, you know how boring the country side is, I am always bored there and i have nothing to do. How about spending holidays in city ?
monica: i'm fed up with the city, I want to relax ! but maybe we should make a little compromise ?
adam: ok, let's spend one week in the countryside and the second week in the city, ok ?
monica: ok

monica: naprawde chce jechac na wies, wiesz ?
adam: nie podoba mi sie ten pomysl, wies jest nudna, zawsze mi sie tam nudzi i nie mam co robic. moze powinnismy spedzic wakacje w miescie ?
monica: mam juz dosyc miasta, chce odpaczac ! ale moze powinnismy pojsc na mały kompromis ?
adam: ok spedzmy jeden tydzien na wsi a drugi w miescie, ok?
monica: ok

2009-11-22T14:34:33+01:00
-If you want sightseeing, the best places in area are museum and staple. (jesli chcialbys zwiedzac, najlepsze miejsca w okolicy to muzeum oraz rynek)
-Your free time you should spend in shooping center. (Wolny czas powinienes spedzic w centrum handlowym)
-Ok, so I can sightseeing with you (Ok, wiec moge zwiedzac z Toba.)

- Last holiday I was in Italy. (Na ostatnich wakacjach bylem we Wloszech)
- The best attraction was football match. It was very interesting because footballers played on the biggest football stadium on the world. (Najwieksza atrakcja byl mecz pilkarski. Bylo to bardzo interesujace poniewaz pilkarze grali na najwiekszym stadionie na swiecie.)
- I traveled by bus. (Podrozowalem autobusem)

- I don't agree with you, because I think holiday in country is very lazy. (Nie zgadzam sie z toba poniewaz mysle ze wakacje na wsi sa bardzo nudne.)
- In my opinion we should spend holiday in city. (Moim zdaniem powinnismy spedzic wakacje w miescie.)
- Ok, this is good idea. (Ok to jest dobry pomysl.)