Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T13:57:55+01:00
Liczymy obwód
L=2pir średnica=16 z tego wynika że promień to 8cm.
L=2pi8
L=16pi
L=16*3,14=50
50:4=12,5
pole kwadratu=12,5*12,5
Pk=156,25
Jest to wynik przybliżony;))
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T13:58:29+01:00
Obwód
L=2πr

śr=16
r = 16 :2 = 8

L=2π8=16π
L=16 * 3,14=50
50:4=12,5

Pk=12,5*12,5 =156,25
2009-11-22T14:01:56+01:00
Obwód koła= 2π*8≈50cm=obwód kwadratu
bok kwadratu=1/4 obwodu=12,5cm
pole kwadratu=12,5²=156,25cm²