Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:03:21+01:00
17 czerwca 1657 po kapitulacji Warszawy przed wojskiem szwedzko-siedmiogrodzko-kozackim po raz pierwszy w historii na warszawskim bruku zatętniły kopyta jazdy kozackiej.
2009-11-22T14:12:21+01:00
Opanowanie przez najeźdźców całego kraju, do czego przyczyniła się zdrada i poddanie się bez walki pod Ujściem.
2009-11-22T14:15:09+01:00
Wydarzenia historyczne potopu szwedzkiego polski powieściopisarz Henryk Sienkiewicz opisał w części Trylogii zatytułowanej Potop. Jednak historia o oblężeniu i heroizmie obrońców twierdzy jasnogórskiej (18 listopada – 26 grudnia 1655), którą prezentuje Henryk Sienkiewicz w swoim dziele, jest niewątpliwie napisana ku pokrzepieniu serc (choć oparta na faktach). Wśród oblegających klasztor przeważały zaciężne wojska niemieckie pod dowództwem gen. Burcharda Müllera von der Lühnen. Przeor Augustyn Kordecki do końca walk nie stracił nadziei na obronę Jasnej Góry.