1 Od czego zależy, że lata są zimne a zimy ciepłe?
2 dlaczego pustynia ATACAMA jest sucha i nie ma tam opadów?
3 Dlaczego port NARVICK nie zamarza (płn. Norwegia)
4 Jaki tam jest klimat?
borneo
sycylia
floryda
płn Norwegia
5 Czynniki wpływające na klimat polski.
Proszę o odp na te pytania...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:13:49+01:00
1 Od czego zależy, że lata są zimne a zimy ciepłe?
Największy wpływ na klimat Polski mają masy powietrza polarno-morskiego i polarno-kontynentalnego, decydujące o przejściowości klimatu polskiego.
Nad Polskę napływają również masy powietrza, arktycznego, zwrotnikowego-morskiego i kontynentalnego, mające mniejszy wpływ na kształtowanie klimatu. Masy powietrza polarno-morskiego powodują latem zachmurzenie, ochłodzenie i wzrost wilgotności, zimą zaś przynoszą ocieplenie, odwilż i mgły.

2 dlaczego pustynia ATACAMA jest sucha i nie ma tam opadów?
Jedną z głównych przyczyn tak suchego klimatu jest zimny prąd peruwiański. Powoduje wysuszanie i ochładzanie klimatu wybrzeża przyczyniając się do pustynnienia.

3 Dlaczego port NARVICK nie zamarza (płn. Norwegia)
Jest to związane z ciepłym prądem morskim Golfsztrom. Golfsztrom transportuje ciepłe wody, które potem jako Prąd Północnoatlantycki dostają się w okolice Europy.

4 Jaki tam jest klimat?
borneo- położona jest w strefie klimatów równikowych wybitnie wilgotnych, gorących i monsunowych.
sycylia- klimat sródziemnomorski
floryda- podrównikowy i zwrotnikowy morski
płn Norwegia - umiarkowany chłodny morski do graniczącego na północnych wybrzeżach z subpolarnym.

5 Czynniki wpływające na klimat polski
-klimat umiarkowany (typ przejsciowy)
–Ciepłe prądy morskie Północnoatlantycki, Norweski
-wschodnia cześć- wielkie połacie kontynentu( zimy mrozne, lata upalne)
-sąsiedztwo z Morzem Bałtyckim- zimy łagodniejsze, lata mniej upalne
-dominacja wiatrów zachodnich
- występowanie łańcuchów górskich
2 5 2
2009-11-22T20:12:12+01:00
1.Zależy to od napływających mas powietrza
2.ma na to wpływ zimny prąd peruwiański
3. ponieważ zawsze ocieplają go cipłe wody pądu zatokowego
4.borneo - równikowy wybitnie wilgotny
sycylia - podzwrotnikowy morski i pośredni
floryda - zwrotnikowy wilgotny
płn norwegia - umiarkowany morski
polska
- blisokość oceanu i morza.
- zwrotnikowe powietrze z południa
- subpolarne z północy
- wysokość n.p.m
- napływajace niże np. z nad Alp


3 3 3