W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie.W klasie IIIa jest 16 chłopców i stanowią oni 50% tej klasy, w klasie IIIb jest 7 chłopców i stanowią oni 25% tej klasy, a w klasie IIIc jest 12 chłopców i stanowią oni 48% tej klasy. Jaki procent uczniów klas trzecich stanowią dziweczęta? Zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T14:11:47+01:00
W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie. W klasie III a jest 16 chłopcow i stanowia oni 50% tej klasy, w klasie IIIb jest 7 chłopcow i stanowia oni 25% tej klasy ,a w klasie IIIc jest 12 chłopcow i stanowia oni 48% tej klasy. Jaki procent
uczniów klas trzecich stanowia dziewczeta? zapisz obliczenia...
Liczymy ile jest Chłopców a ile dziewczyn w każdej z klas :
IIIA
50% = 16, 100% = 32
chłopcy = 16 , dziewczyny = 16
IIIB
25% = 7
7÷25%×100% = 28 <-- cała klasa
Chłopcy = 7
Dziewczyny = klasa - chłopcy = 28 - 7 = 21
IIIC
12÷48%×100% = 25 <-- cała klasa
chłopcy = 12
dziewczyny = klasa - chłopcy = 25 - 12 = 13
Wszyscy uczniowie klas III = 32+28+25 = 85
Dziewczyny = 16+21+13 = 50
50 z 85 to x %
x = 50÷85×100% = 58,82% <--- Taki procent wszystkich uczniów klas III stanowią dziewczyny :]
4 5 4
2009-11-22T14:26:41+01:00
W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie.W klasie IIIa jest 16 chłopców i stanowią oni 50% tej klasy, w klasie IIIb jest 7 chłopców i stanowią oni 25% tej klasy, a w klasie IIIc jest 12 chłopców i stanowią oni 48% tej klasy. Jaki procent uczniów klas trzecich stanowią dziweczęta? Zapisz obliczenia
IIIa= 16chł.=50%
100%-50%=50% 50%=16 dziewczyn 16+16=32 razem
IIIb=7chł.=25%
100%-25%=75% 75%:25%=3
3*7=21dziewczyn 7+21=28 razem
IIIc=12chł.=48%
100%-48%=52% 48%=12
1%=0,25
52%=13 dziewczyn 13+12=25 razem
[(32+28+25)/(16+21+13)]*100%=[85:50]*100%=50/85 *100%≠59%
Odp. Dziewczyny stanowią 59% uczniów.
3 3 3