Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:38:11+01:00
Wzdłuż wybrzeży Pacyfiku i grzbiety oceaniczne – zachodnia część Ameryk i wschodnia część Azji
2009-11-22T17:07:43+01:00
Trzęsienia ziemi są zjawiskiem bardzo częstym .W ciągu roku na świecie sejsmografy notują około 10 000 wstrząsów.Niektóre z nich są notowane przez wszystkie obserwatoria-nazywamy je światowymi ,inne lokalne-zostają zarejestrowane punktowo.Trzęsienia światowe których hipocentrum znajduje się na lądzie ,występują średnio co 52 dni ,na oceanie -co 28 dni.Aż 95%trzęsień ziemi obejmuje krawędzie płyt litosfery.Trzęsienia te skupiają się wzdłuż dwóch głównych linii ;
1.wszystkie trzęsienia płytkie występują wzdłuż stref ryftowych
2.większość trzęsień głębokich zachodzi wzdłuż krawędzi Pacyfiku i linii rowów oceanicznych

Najsilniejsze i najczęstsze trzęsienia nawiedzają Japonię,rejestruje się tam ponad 1000 wstrząsów w ciągu roku.Często ulegają wstrząsom Sundajskiego -250 na rok,oraz zachodnie wybrzeża oby Ameryk.