Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:21:25+01:00
A/b=8/14=4/7
2a+2b=44cm
a=8cm
b=14cm

P=8*14=112cm²

2009-11-22T14:24:46+01:00
Długość to x
szerokość to 4/7x
obw=44cm
x+ x+ 4/7x+ 4/7x = 44 /*7 tzn ze mnożymy obustronnie przez 7 ;)
7x +7x+ 4x + 4x = 308
22x=308 /:22
x=14 to jesy długość tego prostokąta
14:7=2
2*4= 8 to jest szerokość tego prostokąta
P=ab
P=14*8= 112 cm2
2009-11-22T14:25:47+01:00
Jeden bok jest równy a
drugi jest równy ⁴/₇ a
zatem obwód to jest 2a+2(⁴/₇a)=44
2a+⁸/₇ a = 44
3¹/₇ a = 44
²²/₇ a = 44 /:²²/₇
a =14 cm

bok a wynosi 14 a drugi wynosi ⁴/₇ a czyli 8 cm

zatem pole prostokąta wynosi 14cm * 8cm = 112 cm²