Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:14:12+01:00
1.Komputer kosztował 3000zł,ile będzie kosztował po dwukrotnej obniżce ceny o 15%???? Zapisz obliczenia

3000zł-100%
x - 85%

x=(3000*85)/100
x=2550 cena po pierwszej obnizce


2550 - 100%
x - 85 %

x=(2550*85)/100
x=2167,5 cena po drugiej obnizce
2009-11-22T14:18:49+01:00
1.Komputer kosztował 3000zł,ile będzie kosztował po dwukrotnej obniżce ceny o 15%???? Zapisz obliczenia

100%-15%=85%

3000 zł to 100% ceny
x zł to 85 % ceny

x=(3000*85%):100%=2550 zł.

2550 to nasza nowa cena 100%
x to 85 % nowej ceny

x=(2550*85%):100%=2167,50 zł.

2 W 3kg roztworu znajduje się 6dag cukru.JAkie stężenie procentowe ma ten syrop?

6 dag= 6*0,01 kg=0,06 kg

3 kg to 100%
0,06 kg to x

x=(0,06*100%)3=2%
2009-11-22T14:19:19+01:00
1.komputer 3000zł
I obniżka 15 %
3000 * 15 % = 450 zł
3000 - 450 zł = 2550 zł

2550 * 15 % =382,5 zł
2550 - 382,5 = 2167,5 zł

Odp.Po dwukrotnej obniżce komputer bedzie koszłował
2167,5 zł


2.Cp= ms \ mr * 100 %
6 dag = 0,6 kg
cp= 0,6 kg \ 3 kg * 100 %

i dalej sb rozwiąż ;)