Zad. 1. Nazwij formę ustrojową opisaną w poniższym źródle:
Był on pierwszym, który nosił wyszukane, złotem tkane, jedwabne szaty i znajdował upodobanie w obuwiu purpurowym, wysadzanym drogimi kamieniami [...] Jeśli to już jest dowodem zarozumiałości, pychy i chęci wynoszenia się ponad innych rzymskich obywateli, to jest to drobnostka w porównaniu do tego, że pierwszy od czasów Kaliguli i Domicjana polecił tytułowi się publicznie panem i bogiem i przy powitaniu cześć boską sobie oddawać. [...]

3

Odpowiedzi

2009-11-22T14:17:17+01:00
2009-11-22T14:20:25+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:21:08+01:00
Mowa o Dioklecjanie panującym w latach 284-305. Forma rządów przez niego wprowadzona to dominat.