Odpowiedzi

2009-11-22T14:25:33+01:00
Mama poszła do sklepu, ponieważ chciała kupić spodnie, które mają złote guziki.
Nie zdążyłam wsiąść do autobusu, bo rozmawiałam z koleżanką, której dawno nie widziałam.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:28:10+01:00
1) Jeśli włożysz palto¹, nie przemarzniesz², ponieważ będziesz zabezpieczona przed zimnem³, które nie spowoduje przeziębienia⁴.
zdanie 1 - zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe warunku
zdanie 2 - zdanie główne
zdanie 3 - zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe przyczyny
zdanie 4 - zdanie podrzędnie złożone przydawkowe
b)
1) Wczoraj dłużej posiedziałem nad matematyką¹ i musiałem też przygotować się z fizyki², ponieważ jutro mam klasówki z tych przedmiotów³.
zdanie 1 – zdanie główne
zdanie 2 – zdanie współrzędnie złożone łączne
zdanie 3 – zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe przyczyny
3 5 3