Cena jedengo kilograma jabłek na targu wynosi 2,4 zl. Te same jabłka w sklepie posztują 3 zl.
a) O ile procent cena jabłek w sklepie jest wyższa od ich ceny na targu?
b) O ile procent tańsze są jabłka na targu niż w sklepie?

bardzo prosze o szybkie rozwiazanie i zeby te rozwiazania byly na poziomie 1 klasy gimnazjum z gory juz bardzo dziekuje

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:41:34+01:00
A) 3/2,4 *100%=300/2,4=125%
125%-100%=25%
Odp.Cena jabłek w sklepie jest o 25% wyższa.
b) 2,4/3*100%=240/3=80%
100%-80%=20%
Odp.Cena jabłek na targu jest o 20% niższa.
2009-11-22T14:41:43+01:00
A)o 25%
b)też o 25 %
2,4 - 100%
3- x
x=125 %
2009-11-22T14:44:43+01:00
A) 100%-2,4zł
x %-3zł

x=3*100/2,4
x=125%

125%-100%=25%
odp.cena jabłek w sklepie jest wyższa od ceny jabłek na rynku o 25%
b)3-100%
2,4-x%
x=2,4*100/3
x=80%
100%-80%=20%
odp.Jabłka na rynku tańsze są o 20% niż w sklepie