Odpowiedzi

2009-11-22T14:47:03+01:00
Woda jest dobrym przekaźnikiem ciepła co umożliwia jej chłodzenie ciała ciało człowieka jet w więkrzości wodą co polerza przekaz ciepła
12 3 12
2009-11-22T14:47:53+01:00
W termoregulacji człowieka główną rolę gra pot. U człowieka głównym celem pocenia się jest regulacja ciepłoty ciała. Zwierzęta stałocieplne, niemające gruczołów potowych, regulują ciepłotę ciała innymi sposobami, np. psy wykorzystują odparowywanie śliny z jęzora podczas dyszenia.
Pot jest w 99% złożony z wody. Woda dobrze ochładza ciało.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:49:43+01:00
Pot w 99% składa się z wody, a więc naprzykład przy wysiłku lub przy wysokiej temperaturze w otoczeniu pocimy sięm organizm w ten sposób reguluje swoja temperature, pozbywając się nadmiernego ciepła, dlatego tak ważne jest aby w gorące dni pic dużo wody.
Gdy jest zimno woda potrawi zahowac temperature poniewaz dzięki niej prawidłowo funkcjonują nasze narządy wewnętrzne i zatrzymuje ciepło;)

11 4 11