1.Czy ruch wahadła w powietrzy może trwac bez końca???


2.Które z poniżej wymienionych ciał wykonują ruch drgający??
a)obciąznik na spręzynie
b)lecący samolot
c)drgająca struna w gitarze
d)huśtawka
e)jadący samochód
f)biegnący człowiek
g)drgająca membrana bębna


3.Czas przejścia hustawki z położenia A(maksymalne wychylenie w lewo) do położenia B(maksymalne wychylenie w prawo) wynosi 2 sekundy. Jaki jest okres drgań hustawki?? Jaka jest częstotliwośc tych drgań?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T14:48:20+01:00
1. ruch wahadla w powietrzu nie moze trwac bez konca, gdyz w powietrzu wystepuja opory ruchu. rouch wahadla moze trwac bez konca tylko w prozni
2.
c)drgająca struna w gitarze
d)huśtawka
f)biegnący człowiek
g)drgająca membrana bębna
3.
okres wynosi 2s.
czestotliwosc wynosi 1/2 Hz
22 3 22
2009-11-22T14:58:11+01:00
1. Nie
2. g, d i c oraz f
3.
Okres: 2 sekundy
Częstotliwość: 1/2 Hz
4 2 4