Podane substancje zakwalifikuj do odpowiednich grup :
a) pierwiastek chemiczny - metal ; b) pierwiastek chemiczny - niemetal ; c) związek chmiczny ; d) mieszanina jednorodna ; e) mieszanina niejednorodna .
medź, azot, woda z denaturatem, brąz, fosfor, woda z olejem, duraluminium, woda z sokiem cytrynowym, sól kuchenna, wapń, kwas solny, ryż z kaszą manną, chlor, woda mineralna, sód

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T15:14:39+01:00
A)pierwiastek chemiczny-metal:
miedź
wapń
sód
b)pierwiastek chemiczny- niemetal:
azot
fosfor
chlor
c)związek chemiczny:
sól kuchenna
kwas solny
d)mieszanina jednorodna:
woda z denaturatem
brąz
woda z olejem
woda z sokiem cytrynowym
woda mineralna
duraluminium
e)mieszanina niejednorodna:
ryż z kaszą manną
26 3 26
2009-11-22T16:14:32+01:00
1.pierwiastki chemiczne-metale:
*miedź (Cu)
*wapń (Ca)
*sód (Na)
2.pierwiastki chemiczne- niemetale:
*azot (N)
*fosfor (P)
*chlor (Cl)
3.związki chemiczne:
*sól kuchenna (NaCl)
*kwas solny (HCl)
4.mieszanina jednorodna:
*woda z denaturatem
*brąz
*woda z olejem
*woda z sokiem cytrynowym
*woda mineralna
*duraluminium
5.mieszanina niejednorodna:
*ryż z kaszą manną
7 3 7